مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-20اقتصادي

مدیرعامل آبفا: یزدی ها آب شرب با کیفیت می نوشند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: بر اساس آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب، کیفیت آب آشامیدنی استان یزد در وضعیت استاندارد قرار دارد.

- جلال علمدار، مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال، بیش از 25 هزار آزمون میکروبی بر روی چهار هزار نمونه آب چاه ها، خروجی مخازن ذخیره و شبکه های توزیع آب استان یزد انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات برای دستیابی به آب با کیفیت از لحاظ عدم وجود آلودگی میکروبی، گندزدایی و ضدعفونی آب و همچنین پایش و نظارت مستمر بر حسن انجام گندزدایی از طریق کلر سنجی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: بر اساس آزمون های کلرسنجی انجام شده بر روی آب شرب استان یزد، مطلوبیت کلر آزاد باقیمانده در آب، بالای 99 درصد است.

علمدار با اشاره به معیار کدورت به عنوان یکی از ویژگی های فیزیکی نشان دهنده کیفیت آب، تصریح کرد: بر اساس آزمون های کدورت سنجی انجام شده در سال 1402 بر روی نمونه های آب شبکه توزیع شهر های استان یزد، کدورت 100 درصد نمونه ها در محدوده مطلوب و مجاز استاندارد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان مجموعه آبفا در دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب، به صورت روزانه از مخازن و شبکه توزیع آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل آبفا: یزدی ها آب شرب با کیفیت می نوشند

مدیرعامل آبفا: یزدی ها آب شرب با کیفیت می نوشند