مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:452023-08-26بين الملل

سارکوزی برای دریافت 50 میلیون یورو از قذافی محاکمه می شود


رییس جمهور پیشین فرانسه برای دریافت بیش از 50 میلیون یورو از دیکتاتور سابق لیبی برای مبارزات انتخاباتی اش محاکمه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادستان های فرانسه اعلام کردند که نیکلا سارکوزی رییس جمهور پیشین این کشور اروپایی برای اتهاماتی مربوط به دریافت 50 میلیون یورو پول نقد از معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی برای کارزار انتخاباتی اش، در دادگاه محاکمه خواهد شد.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، این محاکمه که دادستان ها روز جمعه اعلام کردند، برای شنیدن شواهدی است که نشان می دهد سارکوزی به همراه 12 متهم دیگر برای گرفتن پول نقد از رهبر لیبی به منظور تأمین بودجه غیرقانونی مبارزات انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2007 فرانسه، توطئه کرده اند.

طبق این گزارش، سارکوزی که از زمان ریاست جمهوری تک دوره ای خود با مشکلات حقوقی متعددی مواجه بوده است، اتهامات فساد در پرونده لیبی را که جدی ترین پرونده ای است که با آن مواجه می باشد، رد کرده است.

این سیاستمدار 68 ساله سابق فرانسه تاکنون دوبار محکوم شده است، یک بار برای فساد و اعمال نفوذ که شامل تلاش برای نفوذ بر یک قاضی بوده است و بار دیگر، برای شکستن محدودیت های هزینه های انتخاباتی در جریان تلاش برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور فرانسه در رقابت های 2012 بوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سارکوزی برای دریافت 50 میلیون یورو از قذافی محاکمه می شود

سارکوزی برای دریافت 50 میلیون یورو از قذافی محاکمه می شود