مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-01بين الملل

ژنرال «اولیگی» رییس موقت گابن می شود


ژنرال «بریس اولیگی»، فرمانده گارد ریاست جمهوری گابن، روز دوشنبه به عنوان رییس موقت این کشور برای دوره انتقالی منصوب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از اعلام کودتا در گابن رسانه ها اعلام کردند که روز دوشنبه (چهارم سپتامبر) ژنرال بریس اولیگی 48ساله به عنوان رییس این کشور برای مرحله انتقالی منصوب خواهد شد.

طبق گزارش پایگاه خبری المیادین ، ژنرال اولیگی که ارتش را رهبری می کند و علی بونگو را سرنگون کرد، وعده داده که موسسات انتقالی را در مراحل مختلف ایجاد کند و به همه تعهدات گابن، چه خارجی چه داخلی احترام بگذارد.

ژنرال بریس اولیگی اخیراً پس از منصوب شدن به عنوان مدیر اطلاعات نظامی در سال 2018، سمت فرماندهی گارد ریاست جمهوری گابن را بر عهده گرفته بود.

 سه روز پیش، ساعاتی پس از اعلام افسران ارتش مبنی بر برکناری رییس جمهور بونگو، نام اولیگی برای رهبری دوره انتقالی مطرح شد.

در خبرها آمده بود که سربازان کودتاگر، اولیگی را بر دوش گرفتند.

اولیگی روی برخی اصلاحات در گارد ریاست جمهوری گابن برای افزایش اثربخشی آن از جمله توسعه بخش مداخله ویژه (SIS) کار کرده است؛ این واحد ویژه زیرنظر مستقیم رییس جمهور کشور بوده و او سرود رسمی گارد جمهوری را از نو نوشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنرال «اولیگی» رییس موقت گابن می شود

ژنرال «اولیگی» رییس موقت گابن می شود