مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 15:202023-09-05سياسي

دل های کوچکی که از بند زندان روانه اربعین شد


فرزندان زندانیان در بند زندان های استان گیلان امروز در حاشیه برنامه ای که به منظور دل نوشته به پدرها و مادرانشان برگزارشده بود، از فرهنگ اربعین و حال و هوای این روزها الهام گرفته و با توسل به این امام همام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده – امام حسین علیه السلام منظومه عشق و آزادگی و اربعین و زیبایی های آن، شاه بیت این منظومه عاشقانه است.

امام حسین علیه السلام و سیره معنوی زیست و شهادتش، فرهنگی را برای امت های آزادی خواه و عدالت محور رقم زد که این فرهنگ همچون چشمه ای خروشان جوشید و همه را اعم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد را سیراب کرد.

آزادی و آزادگی، یکی از دستاوردهای قیام امام حسین علیه السلام است و این نعمت خدادادی زمانی بیشتر احساس می شود که انسان در بند باشد و موقتاً حق حیات اجتماعی از وی، گرفته شود؛ درست مثل زندانیان در بند زندان های گیلان یا فرزندان آن ها که از داشتن نعمت والدین یا یکی از آن ها محروم باشند.

زندانیانی که مفهوم آزادی و آزادگی، در دل نوشته فرزندانشان و یا نقاشی های آن ها به زیبایی نمایان است.

نقاشی هایی که با عنوان دل نوشته فرزندان زندانیان برای پدر و مادرهای در بند؛ نقاشی هایی توأمان با دل نوشته ای زیبا و ساده که هر کلمه از آن ها برابر با چند دفتر مثنوی بود؛ نقاشی های رنگارنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دل های کوچکی که از بند زندان روانه اربعین شد

دل های کوچکی که از بند زندان روانه اربعین شد