مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-27سياسي

بزرگداشت اولین فرزند امامی که به ایران آمد و به شهادت رسید


مسئول بخش علمی و پژوهشی نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) گفت: امام زاده علی بن محمدباقر(ع) از این جهت اهمیت دارد که نخستین امام زاده ای است که فرزند خود امام است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (مشهد اردهال) امروز با حضور حمیدرضا مقدم فر رییس ستاد برگزاری کنگره بین المللی شهید اردهال و محمدحسین رجبی دوانی مسئول بخش علمی و پژوهشی کنگره، در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

  سلطان علی بن محمدباقر(ع) برادر امام صادق(ع) است که در سال 113 هجری قمری به دعوت اهالی شهر فین کاشان از طرف پدرش با هدف ترویج دین اسلام به ایران آمد.

پس از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در 27 جمادی الثانی سال 116 هجری قمری، حدود 55 سال پس از واقعه کربلا در خطه اردهال کاشان شهید شد.

از ایشان با نام سفیر شهید نیز یاد می شود.

 این کنگره به منظور شناخت بیشتر این امام زاده برگزار شده است.

شهید اردهال شناخته شده نیست  مقدم فر در ابتدای نشست با اشاره به بارگاه امامزاده علی بن محمدباقر(ع)، بیان کرد: وجود مبارک و مقدس این امام زاده در نزدیکی شهر کاشان به عنوان یکی از امامزادگانی که خیلی در عرصه عمومی شیعیان و مسلمانان مشهور نیست، به خاک سپرده شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت اولین فرزند امامی که به ایران آمد و به شهادت رسید

بزرگداشت اولین فرزند امامی که به ایران آمد و به شهادت رسید