مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 21:052023-09-22بين الملل

کلک هاشمی به صدام حسین زمان حمله آمریکا


در بحبوحه جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 (1370هجری شمسی) و حمله نیروهای ائتلاف به کشور عراق به علت اشغال کویت، دولت ایران با عراق وارد مذاکره شد و با این عنوان که امریکا و غرب دشمنان مشترک ایران و عراق هستند، - در بحبوحه جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 (1370هجری شمسی) و حمله نیروهای ائتلاف به کشور عراق به علت اشغال کویت، دولت ایران با عراق وارد مذاکره شد و با این عنوان که امریکا و غرب دشمنان مشترک ایران و عراق هستند، به عراق پیشنهاد همکاری های پشتیبانی داد.

صدام حسین به این امید حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی، دستور انتقال بخش عمده نیروهای هوایی اش را به ایران منتقل کرد اما طبیعتاً ایران قرار نبود در کنار صدام با غرب بجنگد.

بخشی از این هواپیماهای عراقی به قصد فرود در ایران راهی این کشور شدند اما در مسیر مورد هدف نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفته و سقوط کردند و هرگز نتوانستند به فرودگاه های ایران برسند اما نزار الخزرجی رییس ستاد مشترک ارتش صدام به تازگی در مصاحبه ای تعداد این جنگنده ها را 151 فروند خوانده که البته بخشی از آن متعلق به کویت بود؛ هرچند ایران تعدادی که ساقط نشد و به ایران رسید را 30 فروند اعلام کرد.

ادعا می شود پس از پایان اشغال کویت، امیر وقت کویت در نامه ای رسمی به مقامات ایرانی، به پاس حمایت تهران از موضع کویت در هنگام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلک هاشمی به صدام حسین زمان حمله آمریکا

کلک هاشمی به صدام حسین زمان حمله آمریکا