مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-28بين الملل

پوتین چگونه مخالفانش را ساکت می کند؟


 دو ماه پس از رهبریِ شورش علیه فرماندهان ارشدِ ارتش روسیه، اینک به نظر می رسد که سقوط مرگبار جت شخصیِ حامل یوگنی پریگوژین، رییس گروه واگنر، - عصر ایران؛مترجم: لیلا احمدی- از لباس زیرِ آغشته به نوویچوک و چای پولونیوم تا ترور مخالف با چکاندن ماشه، کشتار و حذف منتقدان و مبارزان هربار به شکلی متفاوت رخ داده است.

داستان مخالفت هر چه که بوده، در خلال حکم رانیِ 23 ساله ولادیمیر پوتین، منتقدان کرملین، روزنامه نگاران و جاسوسان فراری به دلیل سرکشی و مخالفت با حکومت با رفتارهای بی رحمانه ای از این دست مواجه شده اند.

    دو ماه پس از رهبریِ شورش علیه فرماندهان ارشدِ ارتش روسیه، اینک به نظر می رسد که سقوط مرگبار جت شخصیِ حامل یوگنی پریگوژین، رییس گروه واگنر، روش نوینی را به لیست بلندبالای ترورهای کرملین افزوده است.

   کرملین روز جمعه تاکید کرد این اتهام از اساس کذب است و ارتباطی با سقوط جت ندارد؛ بااین حال واضح است که خصومت طولانی مدتِ پریگوژین با ارتش و قیام مسلحانه ای که او در ماه ژوئن رهبری کرد، به دولت روسیه انگیزه زیادی برای انتقام جویی بخشیده است.

    مرگ پریگوژین و سایر اعضای گروه مزدور ازجمله دیمیتری اوتکین -که از او با عنوان بنیان گذار یا سهام دارِ واگنر یاد می شود- نیز از الگوی غالبِ اقدام دولت روسیه علیه منتقدانش -ازجمله رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین چگونه مخالفانش را ساکت می کند؟

پوتین چگونه مخالفانش را ساکت می کند؟