مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 23:052023-08-28سياسي

ولایتی: جمهوری اسلامی ایران هرگز در انزوا نبوده است


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی در برقراری ارتباط سازنده با دنیا است و طرح منزوی سازی که آمریکا و استکبار جهانی همیشه به دنبال آن بودند را با شکست مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی در گفت وگو با المیادین در پاسخ به این سوال که آیا می توان عضویت ایران در بریکس را نشانه ای مبنی بر شکست سیاست انزوای ایران دانست؟ چگونه عضویت در بریکس می تواند به پروژه انزوای ایران پایان داده و یا آنرا تضعیف کند؟ گفت: البته این سئوال درست نیست و جمهوری اسلامی ایران هرگز در انزوا نبوده است و ارتباطات و تعاملات خود را با کشورهای مختلف و در قالب های متنوع دنبال کرده است و به ویژه با اتخاذ سیاست نگاه به شرق و همسایگان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و دولت نیز با جدیت آن را دنبال می کند، شاهد تحولات جدی منطقه ای و بین المللی در این زمینه بوده ایم.

وی افزود: امروز شاهد این حقیقت هستیم که سیاست های آمریکا و متحدانش که به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران بودند به شکست انجامیده است و این سیاست های شکست خورده با عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای و اکنون با ورود به سازمان بریکس مشخص تر شده است و کشورهای منطقه به دلیل اتخاذ سیاست های متفاوت در سیاست خارجی خود نیز از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایتی: جمهوری اسلامی ایران هرگز در انزوا نبوده است

ولایتی: جمهوری اسلامی ایران هرگز در انزوا نبوده است