مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-18اقتصادي

وزارت جهاد کشاورزی روی ارز آوری پسته حساب باز کرده است


کار برداشت پسته از سطح 14000هکتار باغات پسته بردسکن آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بردسکن، مهدی مسرور صبح امروز در بازدید خود از روند برداشت پسته در روستای سلطانیه بردسکن اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال با توجه به کاهش برداشت 25 درصدی بیش از 11000 تن پسته از باغات پسته شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه بردسکن قطب تولید پسته که از نظر تولید و سطح زیر کشت مقام دوم را دراستان دارد، افزود: از سطح 14000 هکتار باغات پسته در شهرستان حدود 11000 هکتار بارده می باشد که ارزش اقتصادی بالغ بر 4000 میلیارد تومان را دارد.

مسرور انواع پسته بردسکن را در قالب های فندقی، احمد آقایی، اکبری، کله قوچی، بادامی نام برد و اظهار کرد: پسته بردسکن با کیفیت بسیار خوبی متقاضی فراوانی دارد.

  مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با اشاره به تعداد 54 واحد ترمینال ضبط پسته که کار فرآوری را به عهده دارند گفت:  متاسفانه با توجه به خاموشی منابع آبی به صورت غیر مترقبه در تابستان و حتی زمستان مشکلاتی رابرای کشاورزان و خسارات میلیاردی داشته ایم که انتظار است مدیران ذیربط در وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای سال آینده که سال بار در باغات پسته می باشد از همین الان پیگیر رفع مشکلات باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت جهاد کشاورزی روی ارز آوری پسته حساب باز کرده است

وزارت جهاد کشاورزی روی ارز آوری پسته حساب باز کرده است