مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 18:102023-09-18بين الملل

نگرانی اتحادیه اروپا از وابستگی به باتری های چینی


در گزارشی که به تازگی برای رهبران اتحادیه اروپا تهیه شده، تصریح شده که این اتحادیه تا سال 2030 به همان اندازه که قبل از جنگ اوکراین در حوزه انرژی به روسیه وابسته بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وابستگی اروپا به چین موجب نگرانی مقامات این قاره شده و بر اساس سندی که به دست رویترز رسیده، مبنای بحث درباره امنیت اقتصادی اروپا در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در گرانادا در اسپانیا در 5 اکتبر همین گزارش خواهد بود.

با توجه به قدرت فزاینده جهانی چین و وزن اقتصادی آن، رهبران کمیسیون اروپا برای کاهش خطر وابستگی بیش از حد اروپا به چین و استفاده از ظرفیت های آفریقا و آمریکای لاتین، پیشنهاداتی را مورد بحث قرار خواهند داد.

در این گزارش آمده که به دلیل ماهیت متنوع منابع انرژی تجدیدپذیر مانند خورشید یا باد، اروپا به راه هایی برای ذخیره انرژی نیاز دارد تا به هدف خود یعنی مقابله جدی با انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال 2050 برسد.

در گزارش مذکور که توسط ریاست اسپانیایی اتحادیه اروپا تهیه شده، آمده است: این هدف گذاری تقاضای اروپا برای باتری های لیتیومی، سلول های سوختی و الکترولیزها را افزایش می دهد، که انتظار می رود در سال های آینده بین 10 تا 30 برابر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی اتحادیه اروپا از وابستگی به باتری های چینی

نگرانی اتحادیه اروپا از وابستگی به باتری های چینی