مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 16:302023-08-27اقتصادي

کمبود نان و تشدید بحران مواد غذایی در تونس


بحران مواد غذایی در تونس و در رأس آن کمبود نان، در نتیجه اقتصاد انحصاری و دلارزده این کشور شدت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، بحران کمبود کالاهای اساسی در بازار تونس در سال جاری میلادی نیز فروکش نکرد و گندم و آرد در راس این کالاها قرار دارند.

در حالی که دولت تونس برخی طرف ها را به انحصار این کالاها متهم می کند، دو کارشناس تونسی به اتفاق آرا تاکید کردند که مشکلات مالی این کشور دلیل اصلی کمبود مداوم مواد غذایی در بازارهای محلی است.

معز بن حدیدان، کارشناس اقتصادی و  رضا الشکندالی، استاد اقتصاد در دانشگاه در گفت وگو با آناتولی تاکید کردند که احتکار جز نتیجه کمبود کالا نیست.

بن حدیدان درباره صحبت های مقامات تونس در مورد انحصار و انحصارطلبان که پشت کمبود مواد اولیه به ویژه نان ایستاده اند، گفت: انحصار، دلیل دوم به شمار می رود، زیرا کسی که خرید غلات از خارج یا از کشاورز در تونس را  در انحصار خود درآورده، خود دولت است.

بن حدیدان افزود که کشورش غلات را از طریق اداره غلات (دولت) بین کارخانه ها توزیع می کند و کارخانه ها نیز به نوبه خود، با توجه به مقدار تولید، از دولت یارانه دریافت می کنند و آرد را با قیمت یارانه ای در میان نانوایی ها توزیع می کنند و دولت با توجه به مقادیر به دست آمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نان و تشدید بحران مواد غذایی در تونس

کمبود نان و تشدید بحران مواد غذایی در تونس