مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 16:152023-09-11سياسي

قرعه کشی ارجاع پرونده ها راه انتخاب عادلانه کارشناسان قضایی


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: قرعه کشی ارجاع پرونده ها میان کارشناسان راهی برای انتخاب عادلانه کارشناسان جهت کارشناسی پرونده های قضایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد کاظمی فرد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه یکی از راهکارهای سند تحول قضایی برای انتخاب عادلانه کارشناسان جهت کارشناسی پرونده های قضایی را قرعه کشی ارجاع پرونده ها میان کارشناسان دانست و گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای تحقق این منظور از ابتدای سال 1401 سامانه ای را راه اندازی کرد؛ این سامانه به صورت انفرادی یا هیئت بر اساس تعداد کارهایی که به کارشناسان ارجاع می شود، در 90 رشته کارشناسی و صلاحیت جغرافیایی، اقدام به انتخاب کارشناسان می کند.

وی با اشاره به مهیا شدن شرایط انتخاب عادلانه کارشناسان در این سامانه گفت: در سامانه مذکور، کارشناسی که در گذشته پرونده های بیشتری به او ارجاع شده شانس پایین تری برای ارجاع پرونده های جدید خواهد داشت.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه دادگستری استان یزد با استفاده 54 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناس، یکی از دادگستری های شاخص کشور در این زمینه محسوب می شود، عنوان کرد: استان های خراسان جنوبی، یزد و سمنان نیز در این حوزه جزو استان های پیشتاز هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرعه کشی ارجاع پرونده ها راه انتخاب عادلانه کارشناسان قضایی

قرعه کشی ارجاع پرونده ها راه انتخاب عادلانه کارشناسان قضایی