مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 22:002023-09-21اقتصادي

چهارمین جشنواره انگور در روستای اکنلو کبودراهنگ برگزار شد


چهارمین جشنواره بومی محلی انگور و صنایع دستی روستای هدف گردشگری اکنلو با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و مسئولان استانی و محلی و اهالی روستای اکنلو و گردشگران برگزار شد.

- فرماندار شهرستان کبودراهنگ در چهارمین رویداد جشنواره انگور روستای اکنلو اظهار کرد: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی جاذبه های گردشگری و رونق بخش تولید در شهرستان بوده که باید از آن نهایت بهره را ببریم.

مسلم غلامی با اشاره به اینکه از 2300 هکتار باغ های میوه در شهرستان کبودراهنگ، 1280 هکتار به باغ های انگور اختصاص دارد، اظهار کرد: تعداد بهره برداران انگور شهرستان 4000 نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هکتار از باغ های انگور سطح شهرستان در روستای هدف گردشگری اکنلو قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تغییر اقلیم و نیز بروز خشکسالی های اخیر و محدودیت آب یکی از برنامه های مهم جهادکشاورزی سوق دادن کشاورزان به سمت طرح فراز و داربستی کردن تاکستان های باغداران انگور بوده که در باغ های شهرستان کبودراهنگ نیز در حال اجراست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت عمده در 20 هکتار از باغ های انگور شهرستان طرح فراز در حال اجرا بوده که علاوه بر آن دو تا سه طرح پنج و شش هکتاری طرح فراز نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین جشنواره انگور در روستای اکنلو کبودراهنگ برگزار شد

چهارمین جشنواره انگور در روستای اکنلو کبودراهنگ برگزار شد