مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 05:552023-09-14بين الملل

مخالفت سارکوزی با عضویت اوکراین در ناتو


رییس جمهور اسبق فرانسه هشدار داد، عضویت اوکراین در ناتو نه تنها منجر به برقراری صلح در اروپا نمی شود بلکه از نظر روسیه یک اقدام تحریک آمیز محسوب خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیکولا سارکوزی ، رییس جمهور اسبق فرانسه در مصاحبه ای با اذعان به اینکه عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو باعث صلح در اروپا نخواهد شد، هشدار داد که روسیه این عضویت را یک اتفاق تحریک آمیز قلمداد خواهد کرد.

سارکوزی در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی گفت: مساله ساده است: آیا ورود اوکراین به ائتلاف ناتو به صلح کمک خواهد کرد؟ آیا حداقل می توانیم روی همین مساله بحث و مناظره کنیم؟ از نظر من این عضویت منجر به برقراری صلح نخواهد شد.

ورود اوکراین به ناتو یک اتفاق تحریک آمیز است همانطور که روسیه نیز آن را اینگونه در نظر خواهد گرفت.

رییس جمهور اسبق فرانسه گفت، گزینه جایگزینی که ارزش بحث کردن دارد این است که اوکراین باید وضعیت بی طرف پیدا کرده و از سازمان ملل و جامعه بین المللی تضمین های امنیتی دریافت کند.

سارکوزی استدلال کرد: دو راه برای پایان دادن به جنگ وجود دارد: راه اول از بین بردن همدیگر است، اما به شما هشدار می دهم که این روند به نابودی دومین قدرت هسته ای جهان (روسیه) منجر نشده و ما را در یک جنگ جهانی فرو خواهد برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت سارکوزی با عضویت اوکراین در ناتو

مخالفت سارکوزی با عضویت اوکراین در ناتو