مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 23:102023-09-08اقتصادي

پیش بینی افزایش قیمت نفت به 107 دلار


بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد اگر عربستان سعودی و روسیه، کاهش تولید خود را حفظ کنند، قیمت نفت در سال میلادی آینده ممکن است به مرز 107 دلار در هر بشکه صعود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عربستان سعودی سه شنبه هفته جاری اعلام کرد با هدف تقویت اقدامات احتیاطی که از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس به منظور حمایت از ثبات و توازن بازارهای نفت انجام شده است، کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه ای خود را تا دسامبر سال 2023 تمدید می کند.

این کاهش که سطح تولید نفت عربستان سعودی را تا پایان سال میلادی جاری، به 9 میلیون بشکه در روز می رساند، به صورت ماهانه بازبینی خواهد شد تا در صورت لزوم و بر اساس شرایط بازار، افزایش یا کاهش بیشتری پیدا کند.

روسیه هم صادرات نفت خود را تا پایان دسامبر سال 2023، به میزان 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و این کاهش را هر ماه بازبینی می کند تا در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کند.

این اقدامات عربستان سعودی، قیمت نفت برنت را به بالای 90 دلار در هر بشکه و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را به حدود 88 دلار در هر بشکه رساند.

در پی اعلام این تصمیم، واحد تحقیقات کالای گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: تداوم کاهش تولید نفت، ریسکهای صعودی برای قیمت نفت را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش قیمت نفت به 107 دلار

پیش بینی افزایش قیمت نفت به 107 دلار