مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-24فرهنگي

«تا آخرین فشنگ» به زبان آذری منتشر شد


کتاب «تا آخرین فشنگ» نوشته مهدی شیرزادی روایت داستانی تاریخی بر اساس واقعیت مربوط به سوم شهریور سال 1320 توسط وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان به زبان آذری ترجمه و روانه بازار نشر شد.

- کتاب تا آخرین فشنگ نوشته مهدی شیرزادی روایت داستانی تاریخی بر اساس واقعیت مربوط به سوم شهریور سال 1320 توسط وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان به زبان آذری ترجمه و روانه بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی ایران در نخجوان گفت: ترجمه آذری کتاب تا آخرین فشنگ نوشته مهدی شیرزادی شامل روایت داستانی تاریخی واقعیت سوم شهریور سال 1320 به تازگی توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

وی افزود: با شروع حملات زمینی و هوایی شوروی و انگلیس از نقاط مختلف به ایران، در هنگام تهاجم نیروهای ارتش شوروی از منطقه شمال غرب، سه تن از مرزبانان ایرانی با نام های سرجوخه مصیب ملک محمدی، سید محمد راثی هاشمی و عبدالله شهریاری با وجود دستور به عدم مقاومت توسط حکومت مرکزی و تعداد بسیار زیاد لشکر شوروی، به صورت داوطلبانه 48 ساعت مقابل نیروهای مهاجم بر روی پل آهنی جلفا مقاومت نموده و از خاک میهنشان دفاع کردند و به شهادت رسیدند به صورت رمان نقل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تا آخرین فشنگ» به زبان آذری منتشر شد

«تا آخرین فشنگ» به زبان آذری منتشر شد