مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:202023-09-10اقتصادي

آغاز اجرای الگوی آجری سردر مغازه های بازار سمنان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از آغاز اجرای الگوی آجری بر سردر مغازه های بازار تاریخی سمنان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهمن اخلاقی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان اظهار کرد: برای حفظ اصالت بنا، ایجاد زیبایی بصری و جلوگیری از انجام اقدامات سلیقه ای کسبه بازار سمنان، طی تفاهم نامه ای، الگوی آجری سر درب مغازه های بازار، توسط مشاور میراث فرهنگی طراحی و توسط مالکان در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح تأمین بخشی از مصالح و نظارت بر روند اجرای آن با اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان است و این اداره برای اجرای این طرح در دیگر واحدهای تجاری بازار به صورت مشارکتی اعلام آمادگی می کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: عملیات سامان دهی تأسیسات سرمایشی بازار تاریخی سمنان در قالب المان های سنتی در بام بازار و انجام آجرفرش بام بازار سمنان به صورت مشارکتی نیز در دستور کار این اداره قرار دارد.

اخلاقی افزود: بازار بزرگ سمنان که اوایل دوره قاجار متناسب با اقلیم خاص منطقه کویری ساخته شده است، درواقع معرف بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و در سال های اخیر بخش های مختلفی از این مجموعه که قلب تجاری شهر نیز به شمار می رود مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای الگوی آجری سردر مغازه های بازار سمنان

آغاز اجرای الگوی آجری سردر مغازه های بازار سمنان