مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-11پزشكي

درمان آتروفی با کشف پروتیین رشد عضلانی


پژوهشگران پروتیینی را شناسایی کرده اند که کلید رشد توده عضلانی و قدرت اسکلتی است و می تواند هدف جدیدی برای درمان آتروفی عضلانی باشد.

- پژوهشگران پروتیینی را شناسایی کرده اند که کلید رشد توده عضلانی و قدرت اسکلتی است و می تواند هدف جدیدی برای درمان آتروفی عضلانی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران پروتیینی را شناسایی کرده اند که برای رشد توده عضلانی اسکلتی و قدرت و توانایی بافت برای متابولیسم گلوکز حیاتی است.

آنها می گویند یافته های آنها می تواند منجر به درمان هایی برای تحلیل عضلانی شود که می تواند در هنگام بیماری و در نتیجه ی افزایش سن و پیری رخ دهد.

عضلات اسکلتی برای ایجاد حرکت، حفظ شرایط و وضعیت بدن، حفظ دمای بدن، ذخیره مواد مغذی و تثبیت مفاصل ضروری هستند.

با تمرین ورزشی می توان ماهیچه های اسکلتی را به طور قابل توجهی بهبود بخشید، با این حال، افزایش سن و طی کردن دوره های طولانی بدون ورزش می تواند منجر به تحلیل رفتن عضلات شود، در غیر این صورت به عنوان آتروفی شناخته می شود.

آتروفی عضلانی، از دست رفتن جرم عضلات اسکلتی است که می تواند ناشی از عدم تحرک، بالارفتن سن، سوء تغذیه، داروها یا آسیب ها و بیماری های مختلفی باشد که بر روی دستگاه عصبی یا عضلانی-اسکلتی اثرگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان آتروفی با کشف پروتیین رشد عضلانی

درمان آتروفی با کشف پروتیین رشد عضلانی