مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 15:552023-09-10فرهنگي

یک انیمیشن راهی اسکار بین المللی شد


سینمای مجارستان انیمیشن برنده جایزه «چهار روح کایوت» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار2024 به آکادمی معرفی کرد.

- جی پلاس، ایسنا نوشت: انیمیشن چهار روح کایوت ساخته آرون گادر که پیش از این برنده جایزه هیات داوران جشنواره فیلم انسی و همچنین بهترین فیلم انیمیشن شانگهای شده بود، تکنیک دو بعدی و سه بعدی را ترکیب می کند و داستان گروهی از نوجوانان بومی آمریکایی را دنبال می کند که با یک پروژه خط لوله نفت روبرو می شوند.

سینمای مجارستان که از سال 1965 در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار شرکت می کند تاکنون 10 بار با فیلم های خود توانسته به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یابد و دو بار نیز این جایزه را کسب کرده کرده که آخرین بار آن به سال 2015 و فیلم پسر سائول ساخته لاسلو نمش بازمی گردد.

تاکنون کشورهای ترکیه، هند، استرالیا، بوتان، بلغارستان، کلمبیا، شیلی، کامبوج، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، سوییس، پرو، رومانی، سوئد، تایوان، تاجیکستان و تونس نیز فیلم برگزیده خود را برای اسکار 2024 به آکادمی معرفی کرده اند.

بر اساس قوانین اسکار، فیلم ها برای داشتن شرایط رقابت در شاخه فیلم بین المللی باید در فاصله زمانی اول دسامبر 2022 (10 آذر 1401) تا 31 اکتبر 2023 (9 آبان 1402) حداقل هفت روز اکران پیاپی تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک انیمیشن راهی اسکار بین المللی شد

یک انیمیشن راهی اسکار بین المللی شد