مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 05:452023-09-18اجتماعي

گسترش بخش ثبت شده «جنگل های هیرکانی» و ضرورت حفاظت بیشتر


در حالی بخش ثبت شده «جنگل های هیرکانی» به عنوان میراث جهانی یونسکو گسترش یافت که به گفته یک پژوهشگر حوزه محیط زیست و منابع طبیعی لزوم حفاظت بیشتر از این منطقه و توجه به ارزش های غیربازاری و غیراقتصادی آن احساس می شود.

- در حالی بخش ثبت شده جنگل های هیرکانی به عنوان میراث جهانی یونسکو گسترش یافت که به گفته یک پژوهشگر حوزه محیط زیست و منابع طبیعی لزوم حفاظت بیشتر از این منطقه و توجه به ارزش های غیربازاری و غیراقتصادی آن احساس می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا روز گذشته (26 شهریورماه) یونسکو در صفحه خود در شبکه اجتماعی X با تبریک به ایران و جمهوری آذربایجان اعلام کرد سایت الحاقی جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در حالی این اتفاق افتاد که جنگل های هیرکانی در 14 تیرماه سال 98 برابر با 10 جولای 2019، در چهل و سومین گردهمایی جهانی یونسکو در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو به نام ایران و جمهوری آذربایجان ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: بخش ثبت شده جنگل های هیرکانی گسترش یافت دکتر مصطفی نوری - پژوهشگر حوزه محیط زیست و منابع طبیعی - درباره اهمیت ثبت جنگل ها به عنوان میراث جهانی یونسکو به ایسنا گفت: معمولاً جنگل هایی که ثبت جهانی می شوند، گونه های خاص و متعدد جانوری یا مجموعه اکوسیستمی متمایزی نسبت به جنگل های مجاور دارند بنابرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش بخش ثبت شده «جنگل های هیرکانی» و ضرورت حفاظت بیشتر

گسترش بخش ثبت شده «جنگل های هیرکانی» و ضرورت حفاظت بیشتر