مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-12بين الملل

دست پرورده های «سیا» چگونه 11 سپتامبر را رقم زدند؟


بنا به گفته یک پرفسور آمریکایی، واشنگتن خود به شکل گیری و آموزش تروریست هایی کمک کرد که مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر بودند.

- گروه بین الملل : 22 سال از حمله به برج های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک می گذرد، حادثه ای با بیش از 2 هزار و 900 قربانی از 90 ملیت مختلف.

11 سپتامبر بهانه ای شد برای آمریکا تا مبارزه با گروه های تروریستی را علم کند برای لشکرکشی نظامی به افغانستان و پس از آن عراق.

حالا 22 سال بعد از این حادثه، یک استاد تاریخ دانشگاه امریکن می گوید تروریست هایی که آمریکا عامل حادثه 11 سپتامبر معرفی می کرد و به ادعای مبارزه با آنها میلیون ها غیرنظامی را در عراق و افغانستان قربانی کرد، دست پرورده خود واشنگتن بوده و موجودیت خود را مدیون دلارهای آمریکایی می دانند.

11 سپتامبر؛ الگوی آمریکایی جنگ اوکراین پیتر کوزنیک استاد تاریخ دانشگاه امریکن معتقد است که واشنگتن همان رویکردی را در اوکراین دنبال می کند، که مشابه آن حادثه 11 سپتامبر سال 2001 را رقم زد.

این استاد آمریکایی تاریخ می گوید آمریکا همان طور که یاد قربانیان حملات تروریستی مرگبار 11 سپتامبر را زنده نگه می دارد، بهتر است که انتخاب تعمدی خود برای کمک به شکل گیری افراط گراهایی را نیز به یاد آورد که مغز متفکر در پس طراحی حملات تروریستی 11 سپتامبر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست پرورده های «سیا» چگونه 11 سپتامبر را رقم زدند؟

دست پرورده های «سیا» چگونه 11 سپتامبر را رقم زدند؟