مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:202023-09-13اقتصادي

طرح های ذخیره سازی گاز تا کجا پیش رفتند؟


توسعه ذخیره سازی گاز طبیعی به عنوان حلقه مفقوده ای برای حل مسئله ناترازی گاز به ویژه در فصل سرما در این دولت شتاب گرفت؛ پروژه فاز دوم ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه اکنون در حال اجراست و خرید کالای حفاری برای چاه های با اولویت بالا انجام شده است.

- توسعه ذخیره سازی گاز طبیعی به عنوان حلقه مفقوده ای برای حل مسئله ناترازی گاز به ویژه در فصل سرما در این دولت شتاب گرفت؛ پروژه فاز دوم ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه اکنون در حال اجراست و خرید کالای حفاری برای چاه های با اولویت بالا انجام شده است.

همچنین سه دکل حفاری در موقعیت مستقر و تاکنون هشت موقعیت چاه تکمیل شده و ساخت شش موقعیت دیگر طراحی و ساخت توربوکمپرسورهای پروژه در حال انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به کمبود گاز، ذخیره سازی اهمیت زیادی دارد؛ کشوری مانند هلند، 40 درصد از گاز مصرفی خود را در فصل سرد از محل ذخیره سازی گاز تأمین می کند از سویی میانگین ذخیره سازی گاز در اروپا 22 درصد بوده است.

همچنین در دو کشور بزرگ تولیدکننده گاز مانند امریکا و روسیه، بخشی از مصرف فصل سرد آنها از محل ذخیره سازی گاز است که میانگین این ذخیره سازی حدود 17 درصد است.

ذخیره سازی گاز در کشور ایران در مقایسه با توسعه و تولید از میدان های گازی، نسبت به کشورهای پیشرو در این زمینه، پیشینه بالایی ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های ذخیره سازی گاز تا کجا پیش رفتند؟

طرح های ذخیره سازی گاز تا کجا پیش رفتند؟