مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 06:302023-09-11فناوري

نسل جدید نوار مغناطیسی ذخیره داده با ظرفیت 50 ترابایت


شاید فکر کنید نوارهای مغناطیسی ذخیره داده از بین رفته اند، اما آی بی ام و فوجی فیلم با همکاری هم ابزار ذخیره سازی مغناطیسی جدید نسل ششم را عرضه کرده اند که می تواند از 50 ترابایت اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ازنظر اکثر مردم، فناوری ذخیره سازی مبتنی بر استفاده از نوار مغناطیسی به تاریخ پیوسته و این دستگاه ها مربوط به زمانی هستند که رایانه ها مین فریم های غول پیکری با وزن چندهزار کیلو بودند که داده های خود را بر روی نوارهایی بزرگ و حلقه هایی به اندازه کمد لباس با قرقره هایی به بزرگی بشقاب های صرف شام ذخیره می کردند.

این ابزار رسانه غالب ذخیره سازی در دهه 1960 بودند و در طول سال های اخیر فناوری های جدید و در حال بهبود، از جمله انواع دیسک، دی وی دی، حافظه های متنوع و موارد مشابه جایگزین شدند.

با این حال، نوارهای مغناطیسی ناپدید نشدند و هنوز برای ذخیره سازی داده در قالب نسخه پشتیبان در صورت آتش سوزی، هک و وقوع سایر حوادث استفاده می شوند.

این نوارها معایب زیادی دارند.

به طور تصادفی نمی توان به داده های ذخیره شده بر روی آنها دسترسی پیدا کرد، هر بار آپلود و دانلود داده مستلزم اجرای کامل کل نوار از ابتدا تا انتها است، این نوارها حجیم هستند، استفاده و نگهداری از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل جدید نوار مغناطیسی ذخیره داده با ظرفیت 50 ترابایت

نسل جدید نوار مغناطیسی ذخیره داده با ظرفیت 50 ترابایت