مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-27اقتصادي

توجه ویژه اعتباری سفر دوم رییس جمهوری به حوزه صنایع دستی مرزی خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 10 میلیارد تومان در سفر دوم رییس جمهوری برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و توانمندسازی بانوان این حوزه با اولویت شهرستان های مرزی مصوب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت:  میراث فرهنگی در قالب حوزه گردشگری یکی از سه پیشران اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی میراث فرهنگی جزو چند دستگاه اشتغال زای خراسان جنوبی دانست افزود: در حوزه  میراث استان نیز طی دو سال اخیر 42 اثر منقول و غیرمنقول خراسان جنوبی ثبت آثار ملی شد.

 همچنین  50 اثر تاریخی خراسان جنوبی در این مدت مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: پرونده ثبت جهانی چهار کاروانسرا خراسان جنوبی نیز در دستور کار است.

شاهوردی اضافه کرد: بیشترین آسیاباد های ایران در خراسان جنوبی است و ارزیابان ثبت جهانی یونسکو به خراسان جنوبی آمدند و پرونده آن را با دیگر استان ها برای ثبت جهانی بررسی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد بوم گردی های جدید در استان گفت: طی دو سال اخیر بیش از 85 مجوز در این حوزه صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه ویژه اعتباری سفر دوم رییس جمهوری به حوزه صنایع دستی مرزی خراسان جنوبی

توجه ویژه اعتباری سفر دوم رییس جمهوری به حوزه صنایع دستی مرزی خراسان جنوبی