مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 23:402023-08-30بين الملل

تحریم ها چنان ریشه دارشده که برداشتن آنها دشوار است


باربارا اسلاوین، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل، پژوهشگر مهمان در مؤسسه اسمیتسون و مدیر پیشین بخش ایران شورای آتلانتیک در گفت وگو با هم میهن می گوید برای بازگشت به میز مذاکره برای احیای برجام خیلی دیر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مشروح گفت وگوی هم میهن با باربارا اسلاوین، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل را در ادامه می خوانید: درحالی که اخبار به نقل از منابع آگاه حاکی از اختلاف ایران و آمریکا بر سر اجرای توافقات منعقده در عمان بین باقری و برت مک گورک بود، روز پنجشنبه 19 مردادماه، خبرهایی مبنی بر خروج زندانیان ایرانی-آمریکایی از اوین به مکان نامعلومی منتشر و پس از آن موضوع آزادسازی اموال بلوکه شده ایرانیان در کره مطرح شد.

آیا این تحول جدید نشان دهنده اجرای همه مفاد تفاهم شفاهی است که دو طرف در مسقط بر سر آن به اجماع رسیدند؟ من گزارش مفصلی از آنچه در مسقط تصمیم گرفته شد جدا از گزارش های مطبوعاتی ندیده ام.

قطر از نظر انتقال وجوه از کره جنوبی و نظارت بر نحوه مصرف این پول - که قرار است در بانک های قطری سپرده شود - نقش کلیدی داشته است.

بحث در مورد مکانیسم این فرآیند ماه هاست که ادامه دارد.

اگر اخبار تاییدنشده رسانه ها مبنی بر آنکه تبادل زندانیان و آزادی پول های بلوکه شده ایران در چارچوب بند دوم از سه بند توافق شده میان تهران و واشنگتن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها چنان ریشه دارشده که برداشتن آنها دشوار است

تحریم ها چنان ریشه دارشده که برداشتن آنها دشوار است