مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 13:202023-08-26بين الملل

ماهیت گروه بریکس و روابط آن با جمهوری اسلامی ایران


همکاری جمهوری اسلامی ایران با گروه بریکس ترجمان «اقتصاد مقاومتی» در ابعاد بین المللی است.

ضمن آنکه همکاری با این گروه نقش پیشران را در پیشبرد «دیپلماسی اقتصادی» جمهوری اسلامی ایران با قدرت های نوظهور ایفا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، عضویت ایران در گروه بریکس طی روزهای گذشته و پس از آنکه این عضویت از سوی سیریل رامافوسا رییس جمهور آفریقای جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با سران کشورهای روسیه، چین، برزیل و هند، اعلام شد، مورد توجه بسیاری از کارشناسان، رسانه ها و چهره های مختلف سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر برنامه ریزی دقیقی برای بهره گیری از منافع عضویت در بریکس وجود داشته باشد می توان در سال های آینده نتایج مثبتی را در اقتصاد شاهد بود.

 شکست نقشه های آمریکا و غرب برای منزوی ساختن ایران از دیگر مزایای بریکس عنوان شده که این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس هم در گزارشی که با عنوان تأملی در ماهیت گروه بریکس و روابط آن با جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده با بیان اینکه گروه بریکس یکی از مهم ترین نمودهای نقش آفرینی قدرت های نوظهور در نظام بین الملل است، تصریح کرده که بریکس در واقع محصول تلاش جمعی قدرت های نوظهور برای تأثیرگذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیت گروه بریکس و روابط آن با جمهوری اسلامی ایران

ماهیت گروه بریکس و روابط آن با جمهوری اسلامی ایران