مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-18اقتصادي

علامت های مثبت ثبات ارزی در سال جاری


یک اقتصاددان اعلام کرد که آزادسازی منابع ارزی ایران که اخیرا شاهد آن هستیم و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت در کنار افزایش صادرات نفت و غیره علامت های مثبتی برای ثبات ارزی در سال جاری است.

- یک اقتصاددان اعلام کرد که آزادسازی منابع ارزی ایران که اخیرا شاهد آن هستیم و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت در کنار افزایش صادرات نفت و غیره علامت های مثبتی برای ثبات ارزی در سال جاری است.

وحید شقاقی شهری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود ایران حدود 24 تا 25 میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهایی از جمله کره جنوبی، ژاپن، عراق و غیره دارد و در شرایط کنونی و بعد از سال ها رایزنی و مذاکره، هفت میلیارد دلار معروف بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد.

البته بخشی از آن به دلیل کاهش ارزش پول کره جنوبی از بین رفت.

وی با بیان اینکه 6 میلیارد دلار با مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای خرید محصولات غیر تحریمی در اختیار ایران قرار گرفته است، افزود: درباره میزان اثرگذاری این منابع ارزی آزاد شده باید گفت که اگر این اتفاق نمی افتاد ایران برای خرید محصولات غیر تحریمی مانند مواد غذایی و دارو باید از منابع ارزی در اختیار خود هزینه می کرد که هزینه وارداتی کشورمان حدود 45 تا 50 میلیارد دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامت های مثبت ثبات ارزی در سال جاری

علامت های مثبت ثبات ارزی در سال جاری