مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 18:002023-08-23بين الملل

اویل پرایس: تعلیق خط لوله گاز ایران و پاکستان برای آمریکا نتیجه معکوس داد


هرچند آمریکا تلاش می کند مانند کاری که با اروپا کرد، با تعلیق خط لوله گاز ایران، پاکستان را به ال ان جی خود وابسته کند، اما این اقدام نه تنها امکان پذیر است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، اویل پرایس طی گزارشی نوشت، پاکستان 7 آگوست اعلام کرد، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران را به علت تهدید تحریم های آمریکا به حالت تعلیق درآورده است و یک اطلاعیه با مضمون رویداد حالت فوق العاده و عذرخواهی برای ایران تحت قرارداد خرید و فروش گاز میان 2 کشور (GSPA) (به تهران) ارسال کرد و پیشنهاد داد، این موضوع را با یکدیگر حل وفصل کنند.

اما ایران در پاسخ، اطلاعیه فورس ماژور و فوق العاده پاکستان را رد و تمدید 10 ساله این قرار را پیشنهاد کرده است و اکنون هر 2 طرف باید این موضوع را پیش ببرند.

پایگاه خبری اینترسپت در نهم ماه آگوست خبر داد، مقامات وزارت خارجه آمریکا به سفیر پاکستان در واشنگتن اعلام کرده اند، اگر عمران خان، نخست وزیر این کشور با رای عدم اعتماد برکنار شود، واشنگتن همه چیز را نادیده گرفته و می بخشد.

دلیل عصبانیت آمریکا، بی طرفی خان در جنگ روسیه و ناتو در اوکراین است اما می توان مخالفت وی با ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در پاکستان و نزدیک شدن اسلام آباد به چین (در واقع، سیاست دیرینه پاکستان) را نیز دلیل دیگر این عصبانیت دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اویل پرایس: تعلیق خط لوله گاز ایران و پاکستان برای آمریکا نتیجه معکوس داد

اویل پرایس: تعلیق خط لوله گاز ایران و پاکستان برای آمریکا نتیجه معکوس داد