مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:512023-08-31اجتماعي

اصفهان در محاصره گرد و غبار تالاب گاوخونی


منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خیزش کانون های گرد و غبار در برخی مناطق استان اظهار داشت: در چند روز گذشته به علت شدت تندبادهای لحظه ای شرق و شمال استان اصفهان سمنان و شمال اردستان شاهد خیزش کانون های گرد و غبار در استان بوده ایم که 10 شهرستان استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: به علت افزایش آلاینده های ناشی از گرد و غبار و ذرات معلق، شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی هستیم و گرد و غبار در بعضی از ایستگاه ها به بالای 300 رسیده است.

شیشه فروش با بیان اینکه با توجه به خشکی تالاب گاوخونی مواجه با شدت گرد و غبار و خیزش کانون های گرد و غبار در تالاب هم هستیم، افزود: به واحدهای صنعتی آلاینده دستور کاهش فعالیت داده شد و مقرر شد محیط زیست نظارت لازم را انجام دهد، همچنین فعالیت کوره های  آجرپزی، گچ و مصالح ساختمانی در برخوار، اصفهان و سگزی ممنوع اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هر گونه فعالیت خاکبرداری و خاکریزی ممنوع است، گفت: آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع کشاورزی ممنوع و خودروهایی که معاینه فنی ندارند، مقرر شد اعمال قانون توسط پلیس انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در محاصره گرد و غبار تالاب گاوخونی

اصفهان در محاصره گرد و غبار تالاب گاوخونی