مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 17:152023-09-10بين الملل

سوناک: نخست وزیر چین را بازخواست کردم


ریشی سوناک در پی انتشار گزارشی در مطبوعات کشورش درباره دستگیری یک پژوهشگر پارلمان انگلیس در اوایل سال جاری میلادی به اتهام جاسوسی برای پکن، - ریشی سوناک در پی انتشار گزارشی در مطبوعات کشورش درباره دستگیری یک پژوهشگر پارلمان انگلیس در اوایل سال جاری میلادی به اتهام جاسوسی برای پکن، مدعی شد که نخست وزیر چین را در جریان اجلاس گروه 20 به خاطر آنچه که "مداخله غیرقابل قبول در دموکراسی انگلیس" خواند، بازخواست کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه های انگلیسی در دهلی نو گفت که این موضوع را خطاب به لی چیانگ ، نخست وزیر چین هنگام دیدارش با او در محل اجلاس گروه 20 در هند مطرح کرده است.

او مدعی شد: من نگرانی های شدید خود نسبت به هرگونه مداخله در دموکراسی پارلمانی کشورمان را ابراز کردم؛ مساله ای که به وضوح غیرقابل قبول است.

به نوشته آسوشیتدپرس، دیدار سوناک و چیانگ بعد از آن صورت گرفته که پلیس شهر لندن تایید کرد، دو مرد که یکی بین 20 تا 30 و دیگری بین 30 تا 40 سال سن دارند را در ماه مارس به ظن جاسوسی با استناد به قانون اسرار رسمی انگلیس دستگیر کرده است.

هیچ یک از این دو نفر هنوز طرح اتهام رسمی نشده اند و هر دو تا ماه اکتبر به قید وثیقه در ضمن انجام تحقیقات قضایی درباره آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوناک: نخست وزیر چین را بازخواست کردم

سوناک: نخست وزیر چین را بازخواست کردم