مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 22:102023-09-02اقتصادي

مهمترین نکات قانون جدید چک


چک نوشته ای (سندی) است که به موجب آن شخصی به نام صادر کننده چک، وجوه یا اعتباری را که نزد شخص دیگری به نام محال علیه دارد، کلاً یا بعضاً به شخص دیگری واگذار می کند بی آنکه خودش شخصاً آن را دریافت می کند.

- امروزه بسیاری از مراودات تجاری و مالی از طریق چک انجام می شود و شهروندان برای انجام فعالیت های اقتصادی خود از چکی بانکی کمک می گیرند.

در حالت عادی می توان با مراجعه به بانک چک را نقد کرد اما گاهی چک نقد نمی شود و برگشت می خورد فارس نوشت : چک نوشته ای (سندی) است که به موجب آن شخصی به نام صادر کننده چک، وجوه یا اعتباری را که نزد شخص دیگری به نام محال علیه دارد، کلاً یا بعضاً به شخص دیگری واگذار می کند بی آنکه خودش شخصاً آن را دریافت می کند.

صدور چک یک توافق بین صادر کننده و ذی نفعی است که چک به او داده می شود و اراده محال علیه (بانک) نقشی در صدور چک ندارد.

چک حتماً باید به صورت کتبی صادر شود (اعم از کاغذی یا الکترونیکی) اگر این امر به طور شفایی صورت گیرد، تابع حقوق مدنی و نوع حواله مدنی محسوب می شود.

در حال حاضر با توجه به اینکه طبق ماده یک قانون صدور چک محال علیه چک فقط بانک ها هستند، چک دارای فرم چاپی مخصوص و ته برگ است که به همان نحو باید تنظیم و صادر شود و در نتیجه صدور چک بر روی یک برگه معمولی بی معناست و بانک ها اقدام به پرداخت آن نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین نکات قانون جدید چک

مهمترین نکات قانون جدید چک