مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:552023-08-29اقتصادي

شروط صندوق توسعه ملی برای ورود به طرح های نیروگاهی


مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی توضیحاتی را درمورد شروط این صندوق برای مشارکت در طرح های نیروگاهی و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان ارائه کرد.

- مجید شکرالهی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به سابقه 12 ساله صندوق توسعه ملی در حوزه های ارائه تسهیلات و رصد وضعیت صندوق های مشابه در دنیا، اظهار کرد: فاصله معناداری بین نوع فعالیت و عملکرد صندوق توسعه ملی ایران و صندوق های ثروت دنیا مشاهده می شود؛ به طوری که صندوق های ثروت دنیا حدوداً پنج درصد از منابع خود را به بخش تسهیلات صِرف تخصیص داده اند و مابقی منابع این صندوق ها با استفاده از ابزارهای متنوع سرمایه گذاری به حوزه های متنوع اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی نیز در راستای هدف اصلی خود که افزایش پایدار منابع و حفظ ارزش های دارایی ها بین نسلی و در اختیار صندوق است، تصمیم گرفته است با استفاده از تجارب بین المللی و لحاظ شرایط کشور و مدل های تجربه شده، در حوزه های متنوع و با استفاده از ابزارها مختلف سرمایه گذاری در این راستا اقدام کند.

البته این مشارکت ها لزوماً سهامداری در شرکت ها نبوده و مخالف بنگاه داری توسط صندوق است؛ در این راستا طی یک سال گذشته قوانین، مجموعه دستورالعمل ها و آیین نامه مرتبط با آن تدوین و در چندین طرح دارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط صندوق توسعه ملی برای ورود به طرح های نیروگاهی

شروط صندوق توسعه ملی برای ورود به طرح های نیروگاهی