مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 15:402023-08-27بين الملل

نقشه های ایالات متحده برای چین سری دراز دارد


مدت هاست که زنگ خطر برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و از آن مهمتر، افزایش روزافزون قدرت چین، برای آمریکا بسیار گوش خراش شده و این کشور دست به اقداماتی به منظور مهار چین و کره شمالی زده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدت هاست که زنگ خطر برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و از آن مهمتر، افزایش روزافزون قدرت چین، برای آمریکا بسیار گوش خراش شده و این کشور دست به اقداماتی به منظور مهار چین و کره شمالی زده است.

جدیدترین اقدام ایالات متحده در این راستا، برگزاری نشستی سه جانبه با کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید ایالت پرتلند بود که منجر به امضای بیانیه ای در راستای افزایش همکاری های اقتصادی و امنیتی میان این سه کشور شد؛ بیانیه ای که در آن رفتارهای چین تهاجمی و خطرناک خوانده شده است.

این موضوع واکنش منفی چین را در پی داشته و این کشور چنین اظهاراتی را مداخله جویانه عنوان کرده است.

در حالیکه آمریکا نگرانی های چین مبنی بر ایجاد ائتلافی موسوم به ناتوی پاسفیک برای مقابله با قدرت روزافزون این کشور را رد می کند، بسیاری از کارشناسان معتقد اند برخی از اقدامات آمریکا از جمله فروش گسترده تسلیحات به تایوان و همچنین برگزاری نشست با کره جنوبی و ژاپن -دو کشوری که از بابت قرارگیری زیر سایه هژمون چین بسیار نگران اند- از جمله مواردی است که باعث می شود تشکیل ائت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه های ایالات متحده برای چین سری دراز دارد

نقشه های ایالات متحده برای چین سری دراز دارد