مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:252023-08-28اقتصادي

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»


«رشد تولید» نیاز اساسی ایران در برهه کنونی، خواست جدی رهبری در سال های اخیر و اولویت ویژه کشورمان در شعار سال است؛ اما رسیدن به این هدف، همچنان موانعی دارد و در میان همه این تنگناها، - خبرگزاری فارس- غلامرضا کریمی محمدی: رشد تولید نه تنها امروز، بلکه همیشه یکی از بندهای مهم توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است و اینک بیش از هر زمان دیگری، نیاز اساسی کشور محسوب می شود و باید در برهه کنونی توجه به آن متفاوت با گذشته باشد.

خواست جدی رهبری در سال های اخیر، اتخاذ نگاهی ویژه به حوزه اقتصاد، معیشت، اشتغال و رفاه عمومی بوده است و این هدف تا حد قابل توجهی با خلق ثروت محقق می شود که لازمه آن، رشد تولید در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی است.

رشدی که از آن به عنوان موتور محرکه کشور یاد می شود، اولویت ویژه کشورمان در شعار سال است؛ اما رسیدن به این هدف، همچنان موانعی دارد و در میان همه این تنگناها، سنگ بزرگ کم آبی بیش از همه پیشِ پای رشد تولید خودنمایی می کند.

صنعت، معدن و کشاورزی و تولید در هر سه این بخش ها امروز به منابع آبی پایدار نیاز دارد که البته دست های ایران در آن بسته مانده و این امر بی تردید، نه تنها رشد تولید را مختل خواهد کرد؛ بلکه نقش آفرینی در عرصه های بین المللی را نیز با تهدیدهای جدی مواجه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»

سنگ بزرگ «کم آبی»؛ پیشِ پای «رشد تولید»