مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:102023-09-09پزشكي

واکسیناسیون بیش از 4 میلیون دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان


مدیرکل دامپزشکی خوزستان از واکسینه شدن بیش از 4 میلیون راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان خوزستان خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل دامپزشکی خوزستان از واکسینه شدن بیش از 4 میلیون راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان خوزستان خبر داد.

ناصر عسکری فرد اظهار کرد: در ارزیابی انجام شده توسط دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با واکسینه کردن بیش از 4 میلیون راس دام سبک از سوی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی کشور تقدیر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با علائم تب، بی اشتهایی، زخم در دهان، ریزش بزاق، لنگش، کاهش تولید و تلفات احتمالی در دام های جوان از نظر شدت خسارت های اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود و یکی از راه های مهم پیشگیری از این بیماری در کنار رعایت اصول امنیت زیستی، واکسیناسیون به موقع و موفق است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: این ارزیابی در فاز ملی واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از اول فروردین ماه تا 25 مردادماه امسال انجام شد و اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در صدر واکسیناسیون PPR در کشور قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 4 میلیون دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان

واکسیناسیون بیش از 4 میلیون دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان در خوزستان