مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:412023-09-09اجتماعي

احتمال جاری شدن سیلاب در مازندران


سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت جوی استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر یک شنبه 19 تا بعدازظهر دوشنبه 20 شهریور ماه شاهد بارش های رگباری باران در استان هستیم.

وی با بیان اینکه رگبار باران با  وزش باد گاهی شدید و رعدوبرق همراهی دارد، گفت: طی این مدت شاهد کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه ارتفاعات استان در این مدت به صورت مه آلود پیش بینی می شود، تصریح کرد: آب گرفتگی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه ‏های کم مقاوم از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می شود.

رضوی گفت: احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از اسکان در کنار رودخانه‏ ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‏ های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، روز سه شنبه آسمان مازندران به صورت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال جاری شدن سیلاب در مازندران

احتمال جاری شدن سیلاب در مازندران