مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:402023-08-30سياسي

موزه شهر سقز افتتاح شد


در هفتمین روز از گرامیداشت هفته دولت، موزه شهر سقز در بنای تاریخی حمام حاج صالح افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد در آیین افتتاح موزه شهر سقز که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات لازم برای ایجاد این موزه از سال 81 آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: در این موزه علاوه بر نمایش و معرفی آثار تاریخی و اشیاء مرتبط با روند شکل گیری شهر سقز، بنای حمام حاج صالح نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی با ارزش این شهر معرفی می شود.

وی مساحت این موزه و الحاقات آن را 900 مترمربع بیان کرد و افزود: در فاز اول این پروژه علاوه بر تهیه و نصب تابلو، عکس ها، نقشه ها و اسناد تاریخی، تعدادی از آثار فاخر بانوی هنرمند سقزی خاتو زین و تعدادی از زیورآلات اصیل کردی مربوط به بانوان خطه کردستان به نمایش درآمده است.

مهرزاد گفت: علاوه بر این، تعدادی از سنگ قبرهای تاریخی منطقه و سنگ قبر محمد سلطان خان از حاکمان اردلان دوره قاجار در معرض دید بازدید کنندگان از این موزه قرار گرفته و سعی شده است در کنار محتوای اصلی موزه، کاربری بخش های مختلف بنا با تهیه و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه شهر سقز افتتاح شد

موزه شهر سقز افتتاح شد