مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:102023-08-29فرهنگي

مرتضی ممیز درباره آثار شباهنگی چه گفته بود؟


جلال شباهنگی، جلال شباهنگی است و در کار او تاثیر فلان نقاش معروف یا بهمان هنرمند مشهور دیده نمی شود و این مطلبی است که امروزه به آسانی در زمینه نقاشی به وجود نمی آید و به آسانی هنرمندی نمی تواند خودش را با صداقت چنین شفاف بیان کند یا نشان دهد.

- آتلیه نقاشی استاد علی محمد حیدریان در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ایستاده از راست: مرتضی ممیز-هوشنگ منصوری برکشلو- لطیف ابوالقاسمی و دخترش- محمد احصایی- مهندس منوچهر طبیبیان نشسته از راست: مهدوی- محمد علی حیدریان- جلال شباهنگی دهه 50 خورشیدی عکس از اینترنت مرتضی ممیز در مقدمه کتاب آیینه دار ماه آثار جلال شباهنگی نوشته است: جلال شباهنگی، جلال شباهنگی است و در کار او تاثیر فلان نقاش معروف یا بهمان هنرمند مشهور دیده نمی شود و این مطلبی است که امروزه به آسانی در زمینه نقاشی به وجود نمی آید و به آسانی هنرمندی نمی تواند خودش را با صداقت چنین شفاف بیان کند و یا نشان دهد.

حدودا از بیست و چند سال پیش شباهنگی آرام آرام شیوه کنونی اش را پیدا کرد و در این زمینه گام برداشت و آرام آرام در گوشه ای از تهران مناظری را خلق کرد که باید به آنها سرزمین های رویایی ایران نام نهاد.

سرزمین هایی که او نقاشی می کند مملو از تپه های خالی و مخملی بدون جنبنده ای است که در گوشه و کنار آن درختانی از دوردست به آر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرتضی ممیز درباره آثار شباهنگی چه گفته بود؟

مرتضی ممیز درباره آثار شباهنگی چه گفته بود؟