مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 14:102023-08-25بين الملل

نقش ایران در نظم نوین جهانی؛ در اجلاس بریکس چه گذشت؟


گروه «بریکس» روز پنجشنبه و در پایان نشست سه روزه خود در پایتخت آفریقای جنوبی، با عضویت 6 کشور جدید موافق کرد که نام جمهوری اسلامی ایران نیز در میان اعضای جدید به چشم می خورد.

- گروه بریکس روز پنجشنبه و در پایان نشست سه روزه خود در پایتخت آفریقای جنوبی، با عضویت 6 کشور جدید موافق کرد که نام جمهوری اسلامی ایران نیز در میان اعضای جدید به چشم می خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیریل رامافوسا رییس جمهور آفریقای جنوبی روز پنجشنبه و پس از پایان رایزنی های سران گروه بریکس در پانزدهمین نشست خود، اعلامیه ژوهانسبورگ دوم را قرائت کرد و از دعوت از اعضای جدید به این گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، اتیوپی، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی خبر داد و اعلام کرد عضویت اعضای جدید از ژانویه 2024 رسمی خواهد شد.

در حال حاضر گروه بریکس از پنج کشور اقتصاد بزرگ در حال توسعه شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده و به گروه قدرت های اقتصادی نوظهور معروف است.

رشد اقتصادی اعضای بریکس در سال های اخیر اعتماد جهانی به اثرگذاری این گروه را افزایش داده، چنان که شاید بتوان گفت اقبال کشورهای مختلف به عضویت در این گروه موید این موضوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ایران در نظم نوین جهانی؛ در اجلاس بریکس چه گذشت؟

نقش ایران در نظم نوین جهانی؛ در اجلاس بریکس چه گذشت؟