مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-28سياسي

واکاوی تأثیر قیام امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر در حکومت ها


عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در مورد تأثیر قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ گفت: یکی از موارد خطرناک در امر به معروف و نهی از منکر این است که در یک جامعه معروف جای منکر و منکر جای معروف را بگیرد، - واکاوی تأثیر قیام امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر در حکومت ها عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در مورد تأثیر قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ گفت: یکی از موارد خطرناک در امر به معروف و نهی از منکر این است که در یک جامعه معروف جای منکر و منکر جای معروف را بگیرد، آنگاه گناه خوب جلوه داده می شود.

از این رو مسیدالشهدا(ع) با قیام خود به ما آموزش داد که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد موجب نابودی حق می شود و اگر اقلیتی مطالبه حق کرده و امر به معروف و نهی از منکر کند معروف جای منکر را نمی گیرد.

برای واکاوی قیام امام حسین(ع) و تأثیراتی که بر جامعه زمان خود و سپس در طول تاریخ گذاشت ایسنا با حجت الاسلام جواد سلیمانی -عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)- به گفت وگو نشسته است.

سلیمانی چرا امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دست به قیام زد؟ امر به معروف و نهی از منکر در اسلام مصادیقی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی تأثیر قیام امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر در حکومت ها

واکاوی تأثیر قیام امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر در حکومت ها