مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-12اقتصادي

جان نخل های ایرانی در خطر است


حال نخلستان های ایران خوش نیست، سوسک های سرخورطومی حنایی به صورت موزیانه ای به جان برخی از نخل ها افتاده اند و رییس انجمن خرمای کشور هشدار می دهد اگر با شرایط ویژه و بسیجی وار وارد میدان مبارزه با این آفت نشویم، - خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: ایران دومین تولیدکننده خرمای جهان است، اما دو، سه سالی ست پای سوسک های خرطومی حنایی به نخلستان های کشور باز شده است و بنا به گفته محسن رشیدفرخی رییس انجمن خرمای کشور در حال حاضر این سوسک ها جان نخل ها در 15 درصد نخلستان ها را گرفته اند.

وی می گوید: این آفت را یک مصیبت بزرگ می دانم و اگر در آینده نزدیک نتوانیم با شرایط ویژه و به صورت یک کار بسیجی وار وارد میدان مبارزه با این آفت شویم، سوسک سرخرطومی حنایی می تواند، ضرر و زیان زیادی به نخلستان های ما برساند.

امسال یک میلیون و 300 هزار تن تولید خرما داریم اما خبرنگار فارس با توجه به حساسیت موضوع شیوع آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخلستان های کشور گفت و گویی اختصاصی با محسن رشیدفرخی رییس انجمن خرمای ایران انجام داده است که از نظرتان می گذرد.

آقای محسن رشیدفرخی رییس انجمن خرمای ایران: سوسک سرخرطومی حنایی یک مصیبت برای نخلستان هاست فارس: آقای رشیدفرخی با تشکر از وقتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادید، لطفا در ابتدای این مصاحبه بفرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان نخل های ایرانی در خطر است

جان نخل های ایرانی در خطر است