مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 09:402023-08-30بين الملل

تراژدی اِشغال همدان در جنگ جهانی دوم/ از انفجار تا قحطی


پژوهشگر همدانی به آغاز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران و تبعات آن در شهر همدان اشاره کرد و گفت: حضور انگلیسی ها در همدان موجب ناامنی اقتصادی و اجتماعی و قحطی شدید در شهر همدان شده بود.

- آغاز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران و تبعات آن در شهر همدان در بخش اول گفتگو با ابوالفتح مؤمن؛ مورخ همدانی با عنوان در بخش دوم صحبت های خود در این زمینه بیان کرد: جریان اشغال همدان از این قرار بود که صبح جمعه ششم شهریور ماه 1320 هواپیماهای شوروی در آسمان شهر همدان به پرواز درآمدند و اشیایی را رها کردند.

مردم به گمان اینکه اعلامیه است خودشان را به محل فرود نزدیک کردند غافل از آنکه این اشیا بمب های مرگبار هستند، با انفجار این بمب ها بیش از 300 نفر مجروح یا کشته شدند.

وی با بیان اینکه در اثر انفجار این بمب ها بیش از 300 نفر مجروح یا کشته شدند، اظهار کرد: با این بمباران ها، شبکه برق و تلفن همدان منهدم و چنانکه در اسناد تاریخی آمده است، شدت انفجارها به حدی بود که قطعاتی از سر و دست و دیگر اعضای بدن به در و دیوار چسبیده بود! پژوهشگر همدانی ادامه داد: به دنبال این بمباران وحشتناک و ویرانگر، مردم، شهر را تخلیه و به خارج از شهر و روستاها پناهنده شدند و تا چندین ماه آواره روستاها بوده و در نهایت سختی زندگی می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی اِشغال همدان در جنگ جهانی دوم/ از انفجار تا قحطی

تراژدی اِشغال همدان در جنگ جهانی دوم/ از انفجار تا قحطی