مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 09:202023-09-03سياسي

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دین اسلام است


پیاده روی اربعین به نوعی نمایش اقتدار دین اسلام است و وقف نیز ذیل همین عنوان گسترده تعریف می شود و درواقع گره خوردگی بالایی با هم دارند.

- عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: پیاده روی اربعین به نوعی نمایش اقتدار دین اسلام است و وقف نیز ذیل همین عنوان گسترده تعریف می شود و درواقع گره خوردگی بالایی با هم دارند.

غلامرضا کافی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر ، شاعر و استاد ادبیات فارسی برگزاری آیین و مناسک مذهبی در ماه محرم و پیاده روی اربعین را به نوعی نمایش اقتدار دین اسلام عنوان کرد و گفت: وقف نیز ذیل همین عنوان گسترده تعریف می شود و درواقع گره خوردگی بالایی با هم دارند.

وی اظهار کرد: شاید مردم در ماه های دیگر سال غیر از ماه محرم، خیلی به موضوع وقف احساس نیاز نکنند، اما در محرم و صفر بیشتر این موضوع مورد توجه قرار می گیرد و مشاهده می کنیم که اکثر وقف هایی که وجود دارد در زمینه مجالس و محافل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه محرم حسینی است.

کافی عنوان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین خدماتی را شاهد هستیم که فکرش را هم نمی کردیم و همه این موهبت ها ذیل وقف صورت می پذیرد با توجه به اهمیت این موضوع، مبلغان دینی و سخنرانان مذهبی باید از فرصت ماه محرم و ایام اربعین برای ترویج فرهنگ وقف و اهمیت آن، سخنرانی و فرهنگ سازی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دین اسلام است

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار دین اسلام است