مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 09:152023-09-13بين الملل

وقتی چاقوی استعمار نمی برد!


در ماورای ترس اعلامی پاریس نسبت به آنچه در نیجر و گابن می گذرد، چه متغیر اصلی و حلقه مفقوده ای نهفته است که تا این اندازه مکرون و همراهانش را پریشان کرده است؟! - در ماورای ترس اعلامی پاریس نسبت به آنچه در نیجر و گابن می گذرد، چه متغیر اصلی و حلقه مفقوده ای نهفته است که تا این اندازه مکرون و همراهانش را پریشان کرده است؟! فارس پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: فرانسوی ها آرام و قرار ندارند! کودتا در نیجر، بورکینافاسو، مالی و گابن، نقطه آشکارساز از بین رفتن موازنه نفوذ پاریس در قاره سیاه محسوب می شود.

شورای نظامی نیجر، از 26 جولای امسال با خلع رییس جمهور و منحل کردن پارلمان، قدرت را در این کشور آفریقایی به دست گرفته است.

در مقابل، کاخ الیزه  که دسترسی نامشروع خود به اورانیوم و منابع غنی طبیعی در نیجر و دیگر نقاط آفریقا را در خطر می بیند، دستور استقرار نظامیان فرانسوی را در تعدادی از کشورهای غرب آفریقا صادر کرده است.

برخی منابع تحلیلی در آفریقا می گویند احتمال وقوع منازعات نظامی جدید در نیجر، گابن، مالی و بورکینافاسو وجود دارد و برخی کشورهای آفریقایی دیگر نیز به طور خواسته یا ناخواسته وارد این منازعه خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی چاقوی استعمار نمی برد!

وقتی چاقوی استعمار نمی برد!