مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-04اقتصادي

پیک مصرف منطقه برق باختر 3700 مگاوات است


در برق باختر پیک مصرف منطقه حدود 3 هزار و 700 مگاوات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجتبی داودآبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وظیفه اصلی برق منطقه ای باختر، انتقال و تأمین انرژی است و استان های مرکزی، همدان و لرستان تحت پوشش این منطقه بوده و تقریباً وسعت جغرافیایی این سه استان 77 هزار کیلومتر مربع است.

فعالیت 43 صنعت سنگین در منطقه برق باختر مدیرعامل برق منطقه ای باختر افزود: 43 صنعت سنگین در این منطقه وجود دارد که مصرف بالایی دارند و انرژی، مستقیماً برای مصرف تحویل آنها داده می شود و همچنین بخشی از انرژی نیز تحویل شرکت های توزیع این سه استان می شود و این شرکت ها انرژی را به مصرف کننده می رسانند.

وی ادامه داد: تقریباً در این سه استان 2 میلیون و 300 هزار نفر مشترک تحت پوشش این سه شرکت توزیع هستند و علاوه بر دو مورد فوق، انرژی بین مناطق، تبادل هم می شود به این صورت که در 6 ماه اول سال، انرژی به سمت جنوب و در زمستان از جنوب به سمت شمال و مرکز، ترانزیت می شود.

داود آبادی ادامه داد: این شرکت به سبب موقعیت جغرافیایی بالاترین تبادل برق در کشور را دارد به طوری که تقریباً سالانه حدود 37 میلیارد کیلووات ساعت تبادل انرژی صورت می گیرد که در این خصوص این منطقه رتبه یک را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیک مصرف منطقه برق باختر 3700 مگاوات است

پیک مصرف منطقه برق باختر 3700 مگاوات است