مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 07:152023-09-09اجتماعي

سیاهیِ عمارت زباله بلای روند پیشرفت سد آبی هراز


سد مخزنی هراز در فاصله 22 کیلومتری جنوب آمل از سال 1389 شاهد آغاز عملیات عمرانی بوده است که هم اکنون همسایگی سایت زباله عمارت و روانه شدن شیرابه های خطرناک به معضل جدی تبدیل شده است.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ قربانعلی مسافر سد مخزنی هراز در فاصله 22 کیلومتری جنوب شهر آمل در محور مواصلاتی آمل به تهران بر روی رودخانه هراز واقع شده است.

کلنگ احداث این سد مخزنی که بزرگترین سد شمال و چهارمین سد بزرگ خاکی کشور محسوب می شود در سال 1389 زمان تصدی گری عزیزالله واحد به عنوان مدیرکل آب منطقه ای مازندران به زمین زده شد.

هرساله میلیاردها مترمکعب آب رودخانه هراز بدون هیچ گونه مهار روانه دریا می شود و امید است با ساخت سد هراز حدود 27 درصد از آب سطحی مازندران مهار شود.

در مرحله نخست بهره برداری از سد مخزنی هراز 25 مگاوات برق تولید شده و بیش از 100 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان های آمل، بابل، محمودآباد، نور، بابلسر و فریدونکنار به همراه 500 روستای مازندران سیراب می شوند.

پیش بینی ها نشان از این می دهد که سد مخزنی هراز با ظرفیت 650 میلیون متر مکعب می تواند بسیاری از گره های کور آبی و خشکی شمال کشور را باز کند و میزان مهار آب های سطحی مازندران به 40 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاهیِ عمارت زباله بلای روند پیشرفت سد آبی هراز

سیاهیِ عمارت زباله بلای روند پیشرفت سد آبی هراز