مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 06:002023-09-12بين الملل

لیز تراس: سوناک باید چین را یک تهدید اعلام کند


نخست وزیر سابق انگلیس در واکنش به خبر دستگیر شدن یک محقق پارلمان این کشور به اتهام جاسوسی برای چین درخواست کرد که دولت لندن، چین را به عنوان «تهدید» تعیین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لیز تراس ، نخست وزیر سابق انگلیس در صدر یک گروه از دیگر قانونگذاران محافظه کار مدعی شد، ریشی سوناک ، نخست وزیر فعلی در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازدستگیری یک محقق مجلس عوام به اتهام جاسوسی برای چین باید پکن را به عنوان تهدید تعیین کند.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن ، این واکنش نمایندگان حامی خصومت با چین در حزب محافظه کار انگلیس بعد از آن مطرح شد که اولیویر داودن ، معاون نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای که در واکنش به این دستگیری منتشر کرد، مدعی شد چین چالش نظام مند برای بریتانیا ایجاد می کند.

لیز تراس که ششم سپتامبر سال گذشته (15 شهریور 1401) به نخست وزیری رسید و 44 روز بعد از آن از سمتش استعفا کرد، در مجلس عوام انگلیس به همراه چند نماینده دیگر حزب محافظه کار این کشور نظیر یین دانکن اسمیت و برنارد جنکین از دولت ریشی سوناک خواست چین را تهدید علیه بریتانیا اعلام کند.

روز یکشنبه روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد، یک محقق که برای مجلس عوام کار میکردده و همچنین یک مرد دیگر در ماه مارس به ظن جاسوسی برای دولت چین توسط پلیس انگلیس بازداشت شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیز تراس: سوناک باید چین را یک تهدید اعلام کند

لیز تراس: سوناک باید چین را یک تهدید اعلام کند