مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:102023-08-29پزشكي

بیشترین بیماران خارجی از 10 کشور وارد ایران می شوند


معاون درمان وزارت بهداشت، از فعالیت 250 مرکز درمانی در پذیرش گردشگران سلامت و روند رو به افزایش صدور مجوز برای بیمارستان های میزبان بیماران خارجی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید کریمی، در نشست دیپلماسی سلامت، دستاوردها و همکاری های بین المللی که با حضور وزیر بهداشت، سفرای کشورها و نمایندگان سازمان های بین المللی در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در ایران یک هزار و 100 بیمارستان با ظرفیت حدود 160 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که 15 هزار و 399 تخت جدید در دولت مردمی به ظرفیت کشور افزوده شد.

وی با اشاره به فعالیت 60 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و 90 هزار پزشک عمومی در 30 هزار مرکز درمانی در کشور، یادآور شد: بیماران خارجی در 250 مرکز درمانی پذیرش می شوند که 56 درصد از این مراکز خصوصی و 44 درصد، دولتی هستند.

سال گذشته یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت برای دریافت خدمات درمانی به ایران آمدند که نسبت به سال قبل از آن، افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی برای افزایش پذیرش گردشگران سلامت در سال های آینده خبر داد و گفت: بیشترین زمینه های مراجعه بیماران خارجی در ایران مربوط به درمان بیماری های زنان، زایمان و ناباروری با توجه به فعالیت 110 مرکز درمان ناباروری سطح 3 و 50 مرکز درمان ناباروری سطح 2، چشم پزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین بیماران خارجی از 10 کشور وارد ایران می شوند

بیشترین بیماران خارجی از 10 کشور وارد ایران می شوند