مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 21:552023-08-25فرهنگي

آیین ها و مناسک دینی و فرهنگی یک سنگر در مقابل دشمن هستند


وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه این آیین ها ومناسک دینی و فرهنگی یک سنگر هستند، گفت: آنها را باید خوب پاس داشت تا دشمن که در تلاش است ما را از این سنگرها دور نگه دارد ضعیف وذلیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میناب، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه یازدهمین سوگواره نوحه های نشسته در جمع مردم شهرستان میناب که در روستای کنار ترش گردهم آمده بودند، اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیقی شد تا در روز جمعه سید الایام در این شهرستان ولایی و در روستای حسینی کنار ترش حضور پیدا کنیم و از نزدیک این آیین سنتی مختص و ویژه شهرستان میناب را مشاهده کنیم.

وی افزود: وقتیکه این نوجوانان مینابی در نوحه خوانی اجرای خوبی را از خود به نمایش گذاشتند ناگهان به فکر جباران و ستم کاران تاریخ  افتادم که می خواستند نام و یاد حسین ابن علی (ع) را از دلها بزدایند.

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : دشمنان  تلاش کرده اند تا بتوانند نام حسین را از دلهای مردم پاک کنند اما این مسیر تاریخی 1400 ساله که روزهای غباری را پشت سرگذاشته ولی مردم سنت تاسوعا و عاشورا و اربعین را مانند جان شیرین خود پاس داشته اند تا این سنت برای ما باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین ها و مناسک دینی و فرهنگی یک سنگر در مقابل دشمن هستند

آیین ها و مناسک دینی و فرهنگی یک سنگر در مقابل دشمن هستند