مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 01:052023-08-25اجتماعي

تلاش برای برگشت آهوان به بزرگترین پناهگاه حیات وحش ایران


رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: علی رغم این که پناهگاه حیات وحش شیر احمد در گذشته ی نه چندان دور یکی از بزرگترین جمعیت های آهوان گواتردار ایرانی در کشور بود، - ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: علی رغم این که پناهگاه حیات وحش شیر احمد در گذشته ی نه چندان دور یکی از بزرگترین جمعیت های آهوان گواتردار ایرانی در کشور بود، اما خشکسالی موجب پراکنده شدن این گونه شد.

محمدرضا بسملی در گفت وگو با ایسنا به وضعیت زیست بوم های شهرستان سبزوار اشاره کرد و از اهمیت بسیار حساس زیست بوم های شهرستان سبزوار و شهرستان های اطراف خبر داد.

وی عنوان کرد: رشته کوه جغتای در شمال و رشته کوه کوهمیش در جنوب شهرستان از زیستگاه های حساس کشور بوده و از اهمیت بسیار بالایی در تنوع زیستی حیات وحش برخوردار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از کریدورهای مهم حیات وحش در جهات شمال، شرق و جنوب کشور محسوب می شود که باعث ارتباط ژنی بین گونه ها و تنوع ژنتیکی شده و از درون زایی گونه ها و انقراض آنان جلوگیری می کند.

زیست بوم در معرض تخریب و محاصره فعالیت های معدنی و کشاورزی وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل وجود معادن فراوان در منطقه و ایجاد راه های دسترسی بیشمار حتی تا بلندترین نقطه کوه ها، این زیست بوم به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای برگشت آهوان به بزرگترین پناهگاه حیات وحش ایران

تلاش برای برگشت آهوان به بزرگترین پناهگاه حیات وحش ایران